3. BOĞAZ KÖPRÜSÜ VE KUZEY MARMARA OTOYOLU PROJE KÜNYESİ
Proje ismi 3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu
İşletme sahibi IC İçtaş – Astaldi Konsorsiyumu
İşe başlama tarihi 2013
Hedeflenen iş bitiş tarihi 2015
Yapım dahil işletme süresi 10 yıl 2 ay 20 gün
Yatırım maliyeti 4.5 milyar TL
İşin kapsamı
Odayeri – Paşaköy arasında yaklaşık 115 km
otoyol ve bağlantı yolu ile 3. Boğaz Köprüsü’nün yapımı.
Köprü Detayı Üzerinden 8 şeritli karayolu ve 2 şeritli tren yolu aynı seviyede geçecek. Yüksek mühendislik ve teknoloji ürünü olacak köprü, gerek estetik gerekse teknik özellikleriyle dünyanın sayılı köprüleri arasında yer alacak.Köprü çoğunluğu Türk mühendislerden oluşan bir ekip tarafından inşa edilecek.Projenin inşaat aşamasında, yaklaşık 7 bin kişi, işletme aşamasında yaklaşık 500 kişi, istihdam edilecek.
59 metrelik genişliği ile dünyanın en geniş asma köprüsü olacak.
1408 metrelik ana açıklığı ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü ve 320 metreyi aşan yüksekliği ile dünyanın en yüksek kuleye sahip asma köprüsü olacak.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
En Çok Okunan Yazılar
-
3. Köprü kulelerinde yükseliş sürerken, araç trafiğinin geçeceği tabliyeyi taşıyan kalıcı kirişlerde de son işlemler tamamlandı. Kalıcı kir...
-
İLKLERİN KÖPRÜSÜ IC İçtaş – Astaldi Konsorsiyumu tarafından yapılacak Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında yer alan İstanbul Boğazı...
-
KÖPRÜNÜN İSMİ YAVUZ SULTAN SELİM 3. Köprü temel atma töreni Cumhurbaşkanı Gül ve Başbakan Erdoğan'ın da katılımlarıyla gerçekleşt...
-
3. Köprü Projesi'nde çelik tabliye montaj işleminde çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. Köprünün 59 tabliyesinden 17'sinin montaj ve ka...
-
3. Köprü İstanbul'da boğaza yeni bir renk kattı. Proje kapsamında yürütülen çalışmalar esnasında 3. Köprü aydınlatıldı. ICA'nın ...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder