22 Mayıs 2016 Pazar
Teknolojik Köprü: Avrupa yakası'ndaki itme sürme viyadüklerden ikisi tamamlandı
3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nde "teknolojik köprü" olarak adlandırılan itme-sürme viyadüklerinde de önemli bir aşama geçildi. V06 ve V17'de itme sürme yöntemiyle tüm döşeme çalışmaları sona erdi.
ICA'nın hayata geçirdiği 3. Boğaz Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nde yaklaşık 116 kilometrelik otoyol da kullanıma hazır hale getiriliyor. Otoyol projesi kapsamında 64 adet viyadük de tamamlanarak İstanbulluların hizmetine sunulacak. Proje kapsamında Avrupa yakasında 6 viyadük inşaat teknolojisinde hem hız hem de kalite açısından önemli faydalar sağlayan itme-sürme yöntemiyle hayata geçiriliyor. Bunlardan V06 ve V17'de itme sürme yöntemiyle tüm döşeme çalışmaları sona erdi.
Avrupa'da 1960'lı yılların başında kullanılmaya başlayan itme-sürme yöntemi Türkiye'de çok da sık kullanılan bir yöntem değil. İtme-sürme yöntemiyle hem zaman kaybının hem de yerinde üretim yapılmış oluyor. 3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu yetkilisi, "V06 ve V17'de döşeme imalatları tamamlandı. V14'te ise döşeme imalatlarına başlandı ve aralıksız olarak sürüyor. Böylece, Avrupa yakasında son kalan viyadük, yapımı devam eden ve bir itme sürme viyadüğü olan V14 kalmış oldu. Projede yer alan 64 viyadükten 50'si ise tamamlandı. İtme Sürme Metodu, bir kenar ayak arkasında oluşturulan döküm alanında, tabliye betonunu segmentler (dilimler) halinde dökerek, betonun prizini almasından sonra itmek suretiyle yerine sürülmesi olarak tanımlanıyor. " dedi.
İtme-sürme viyadükleri, mesnet sayılarının az olması, iskele kurulumu zor olan yerlerde kullanılması, araç ile tren geçiş bölgelerinde trafiği kesmeden yapılabilir olması, hızlıca yapılabilmesi ve prekast kirişle geçilen mesafelerden daha uzun açıklıkları geçebiliyor olması (maksimum:70 metre) açısından büyük avantajlar sağlıyor.
Projede yapılan Viyadük 17, itme- sürme viyadüğü olma özelliği açısından ayak sayısı, ayak yükseklikleri ve kolların toplam uzunluğu ile Türkiye'de en büyük, dünyada ilk 5 içerisinde yer alıyor.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
En Çok Okunan Yazılar
-
3. Köprü kulelerinde yükseliş sürerken, araç trafiğinin geçeceği tabliyeyi taşıyan kalıcı kirişlerde de son işlemler tamamlandı. Kalıcı kir...
-
İLKLERİN KÖPRÜSÜ IC İçtaş – Astaldi Konsorsiyumu tarafından yapılacak Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında yer alan İstanbul Boğazı...
-
KÖPRÜNÜN İSMİ YAVUZ SULTAN SELİM 3. Köprü temel atma töreni Cumhurbaşkanı Gül ve Başbakan Erdoğan'ın da katılımlarıyla gerçekleşt...
-
3. Köprü Projesi'nde çelik tabliye montaj işleminde çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. Köprünün 59 tabliyesinden 17'sinin montaj ve ka...
-
3. Köprü İstanbul'da boğaza yeni bir renk kattı. Proje kapsamında yürütülen çalışmalar esnasında 3. Köprü aydınlatıldı. ICA'nın ...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder